2024 Ford Mustang, modern teknolojiyle dolu bir tavır ve çizgiye sahip
Orijinal Ford Mustang’in 1964 Dünya Fuarı’nda tanıtılmasından bu yana yaklaşık 60 yıl geçti.Gerisi otomotiv tarihi, Stang’in anında bir başarı kazanması ve esasen midilli araba tipini icat etmesi. Şimdi, yaklaşık altmış yıl ve sayısız yinelemeden sonra, 2024 Ford Mustang geldi ve yedinci neslin -ve belki de gazla çalışan midillilerin sonuncusunun- başlangıcını müjdeliyor.
Teknoloji odaklı, daha kaslı Mustang’ler
Elbette, yedinci nesil Mustang’in stili devrim niteliğinde olandan daha gelişmiş, ancak şasisi tamamen yeni ve eskisinden fark edilir şekilde daha keskin. Önceki nesil, küresel bir izleyici kitlesi için tasarlandı ve yeni nesil, önceki neslin çekici oranlarını kesinlikle koruyor, ancak şimdi daha güçlü duygular veriyor. Ön fasya kare şeklindedir ve orijinal Mustang’den ilham aldığı söylenir, ancak üç sütunlu LED unsurlara sahip yeni farlar modern bir dokunuş. Üç kollu arka lambalar belirgin bir ayrıntı olmaya devam ediyor, ancak her zamankinden daha keskin. Otomobilin kalçaları da daha geniş ve arkası daha kısa.
Yeni Mustang ile selefleri arasındaki en heyecan verici fark kuşkusuz iç tasarımında yatıyor. Klasik ‘çift balon’ pano tasarımı artık geride kaldı. Bunun yerine, kokpit artık daha sürücü odaklı bir tasarıma, dijital ekranların hakim olduğu bir tasarıma sahip. 2024 Mustang’lerin çoğu, 12,4 inç göstergeleri ve 13,2 inç dokunmatik ekranı birleştiren devasa bir cam panele sahiptir; Temel model aynı boyutta ekranlara sahiptir, ancak bunlar ayrıdır. Yeni iç mekan gelenekten önemli ölçüde ayrılıyor ancak Ford, video oyunları oynayarak büyüyen daha genç bir nüfusa hitap etmeyi hedeflediğini söyledi.
gibi video oyunları Forza Motor Sporları Ayrıca, animasyonlara ve kullanıcıların, Ford’un kablosuz güncellemelere ve üretken kişiselleştirmeye izin veren yeni bir mimariye sahip olduğunu söylediği Mustang’in Sync 4 bilgi-eğlence sistemiyle nasıl etkileşime girdiğine ilham verdi. Sistemin birçok özelliği arasında, 87’den 93’e Fox body Mustang’dekiler gibi eski kadranlar da dahil olmak üzere farklı gösterge paneli tasarımları seçme yeteneği var.Bu oldukça havalı. Çok kötü, eski bir Mustang’den başka seçenek yok.
Ford, yeni Mustang’in iç mekanını sadece daha teknoloji merkezli yapmakla kalmadı; Aynı zamanda, önceki nesli rahatsız eden bir şey olan malzemeleri de geliştirdi. Sadece ön panelin ve kapıların parçaları deri benzeri bir malzemeyle kaplanmakla kalmaz, diğer döşeme parçaları da karbon dokulu bir desen giyebilir, ancak tüm plastik lazerle kazınmış ve daha da lüks görünen bir mikro taneciklidir.
Yeni nesil EcoBoost ve Coyote motorları
2024 Mustang, coupe veya cabrio olarak sunulmaya devam ediyor. Her iki gövde stili de 2.3 litrelik EcoBoost turboşarjlı motor veya Coyote 5.0 litrelik V-8 ile mevcut. Bununla birlikte, her iki motor da en son nesil için büyük ölçüde modifiye edilmiştir ve her ikisi de V-8 ile çalışan GT modellerindeki geniş ızgara ve hava girişleri gibi ayırt edici ön uç ayrıntılarıyla tanınır.
EcoBoost motor, diğer iyileştirmelerin yanı sıra daha iyi kapsülleme, yeni yakıt dağıtım ve ateşleme sistemleri, daha yüksek sıkıştırma oranı ve güncellenmiş bir turboşarj içeren en önemli değişikliklere sahiptir. Ford, güncellemelerin dört silindirli motoru yakıt açısından daha verimli hale getirdiğini ve performansı iyileştirdiğini söylüyor. Beygir gücü ve tork sayılarının lansman tarihi yaklaşana kadar açıklanmayacağının söylenmesine rağmen, mevcut EcoBoost 330 beygir gücü ve 350 pound-feet tork değerlerinde hafif bir artış görmeyi bekliyoruz. Ne yazık ki, dört pot, manuel şanzımanın düşük alım oranları nedeniyle şimdi sadece 10 vitesli bir otomatik ile sunuluyor.
Dördüncü nesil Coyote motoru, Ford’un daha iyi hava akışı sağladığını ve beygir gücünü artırmaya yardımcı olduğunu söylediği bir kurulum olan çift hava girişleriyle beslenen çift gaz kelebeği gövdeleri ekler. Henüz tam motor çıkışını bilmiyoruz, ancak Ford, güncellenmiş V-8’in bir Mustang’deki en güçlü model olduğunu söylüyor, bu nedenle mevcut sürümün 480 beygir gücü ve 420 libre-feet torku aşması gerekiyor. 5.0 ayrıca, yağ akışını iyileştirmeye ve sürtünmeyi azaltmaya yardımcı olduğu söylenen yeni bir çelik yağ karteri alır. Sürücü tarafındaki egzoz manifoldu da güncellendi ve egzoz tarafında eksantrik mili zamanlaması ayarlandı. V-8, Ford’un yeni, daha güçlü bir çift kütleli volanla eşleştirdiği altı ileri manuel şanzımanla hala standart olarak geliyor. 10 vitesli otomatik bir seçenek olmaya devam ediyor ve vites değiştirme hızlarını ve programlamayı iyileştirmeyi amaçlayan küçük güncellemelere sahip.
Ford’un yedinci nesil Mustang’de tanıttığı ilginç yeni özelliklerden biri Remote Rev. Adından da anlaşılacağı gibi, gençleri eğlendirmek ve yaşlı izleyicileri rahatsız etmek için tasarlanmış gibi görünen bir araba anahtarıyla insanların motoru uzaktan hızlandırmasına olanak tanır. Remote Rev, kendi önceden programlanmış sesiyle çalışır ve manuel olarak donatılmış modeller hariç, aktif egzoz sistemine sahip tüm Mustang’lerde gelir. Hüzünlü trombonu işaret et.
Geliştirilmiş direksiyon ve drift çubuğu
Genel olarak, yeni Mustang selefi ile aynı platforma sahip ve ikisi aynı 107,0 inç dingil mesafesini paylaşıyor. Ancak Ford, tüm otomobillerde ön alt bağlantıların her biri için alüminyum belirterek, süspansiyon bağlantılarının tasarımını değiştirerek ve arka süspansiyon bağlantılarını Shelby GT350’den ilham alan birimlerle güncelleyerek bazı şeyleri düzeltti. Mustang ayrıca, her modelin sürüş ve performans hedeflerine daha iyi uyduğu söylenen yeni yay ve şok derecelerine sahiptir. Özellikle, direksiyon sistemi, yeni bir raf, daha hızlı oran ve Ford’un sabanı daha duyarlı hale getirdiğini iddia ettiği diğer değişikliklerle önemli ölçüde revize edildi (tam olarak yüzde 20). Mustang artık daha kalın çerçeveli ve biraz daha küçük çaplı düz tabanlı bir direksiyon simidine de sahip.
Yedinci nesil, elektronik fren güçlendiricinin tanıtımına uyan yeni fren paketlerine de sahiptir. 19 inç tekerlekli modellerde ayrıca Brembo 6 pistonlu sabit ön kaliperler ve 4 pistonlu arka kaliperler bulunur. En dikkat çekici olanı yeni elektronik drift frenidir – karıştırılmamalıdır Focus RS’de Ford Drift Stick Gösterisi. İsteğe bağlı Performans Paketi ile donatılmış tüm Mustang’lerde bulunur. Klasik bir elektronik fren kolu gibi görünse de, drift modu etkinleştirildiğinde, normal bir park freninden dört ila beş kat daha fazla kuvvetle arka tekerlekleri anında kilitler. Değişiklik yok. Harika bir seçenek ama belki bir araba ve kahve seçeneği.
Performans paketine geri dönersek, EcoBoost ve GT modellerinde mevcuttur. Ekstra destek, daha büyük radyatör ve soğutma fanı, daha büyük ön ve arka frenler, Torsen sınırlı kaymalı diferansiyel, daha kalın eğrilik önleyici çubuklar ve daha geniş arka tekerlekler ve lastikler sunar. Kauçuk söz konusu olduğunda, Performans Paketine sahip Mustang, Michelin Pilot Sport 4S yaz lastikleri yerine artık Pirelli P Zero PZ4 yaz lastikleri kullanıyor; Dört Mevsim Kıta Standart Koleksiyonu. GT modellerinde Performans Paketi ayrıca fren kanalları ve ek bir motor yağı soğutucusu içerir.
Kaputun altında ne olduğu önemli değil, bir performans paketi seçmek, çeşitli Recaro ön koltukların ve MagneRide uyarlanabilir amortisörlerin kilidini açar. İkincisi hakkında harika olan şey, Ford’un bir çukurla karşılaştığında şokun hızını ve sistemin hidrasyonunu izleyen Aktif Çukur Azaltma dediği şeyi içermesidir. Snowbelt’te yaşayan bizler için kesinlikle kullanışlı olacak bir başka yeni özellik.
Ford, 2024 Mustang’in maliyetini henüz açıklamamış olsa da, fiyatların şu anda temel EcoBoost modeli için yaklaşık 29.000 $’dan başlayan ve Mach 1 için 57.000 $’ı aşan önceki sürümlerle uyumlu olmasını bekliyoruz. önümüzdeki yaz satışa çıkacak.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.