Ubisoft "Neo NPC" adlı yapay zeka prototipini tanıttı

Ubisoft'un bugün tanıttığı "Neo NPC" adlı yapay zeka prototipi, video oyunlarına devrim niteliğinde bir yenilik getiriyor. Bu prototip sayesinde oyuncular, NPC'lerle kelimenin tam anlamıyla sesli olarak etkileşime geçebiliyorlar.

Assassin's Creed'in yapımcısı Ubisoft bugün 'Neo NPCs' adını verdiği, oyuncuya dönük üretken yapay zeka prototipini tanıttı; bu prototip sayesinde bir video oyununda NPC'lerle konuşabiliyorsunuz - kelimenin tam anlamıyla sesinizle konuşabiliyorsunuz.

San Francisco'da düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı'nda yapılan kavram kanıtlama demosunda, bir video oyununda NPC'lerle gerçekleştirilen sesli etkileşimlerin nasıl çalışabileceği gösterildi. Demoda, oyuncu, bir direniş grubuna yeni katılan bir karakterin yerine geçiyor ve Bloom adındaki bir NPC ile konuşarak grup hakkında bilgi ediniyor. Bu etkileşim sırasında, oyuncunun sesli olarak sorduğu sorulara NPC gerçek zamanlı olarak cevap veriyor ve böylece oyun deneyimi daha derin ve kişiselleştirilmiş hale geliyor.

Demoda, "mega birlikleri alaşağı etmek" için bir operasyon planlayan bir direniş grubuna yeni katılan birinin yerine geçtim. Bloom adında bir karakterle sohbet etmeye başladım, grubun faaliyetleri hakkında bazı bilgiler edindim ve birkaç grup üyesi hakkında bazı kişisel detaylar öğrendim. Dürüst olmak gerekirse, oldukça standart bir video oyunuydu - ancak bu tür bir konuşma tipik olarak dallanan bir diyalog ağacı tarafından yönlendirilirken, burada NPC ile benim aramda sözlü bir konuşma olarak gerçekleşti. Bir mikrofona konuşarak Bloom'a ne kadar süredir direnişte olduğu, insanların zarar görmesinden endişe duyup duymadığı veya diğer üyelerden birine aşık olup olmadığı gibi şeyler sordum. Bloom'un karakteri her soruya sırayla cevap veriyor, konuşmayı ilerletiyor ve aynı zamanda ikinci seviyeye ulaştığımızda daha kişisel cevapların kilidini açacak küçük bir ilişki ölçeri dolduruyordu.

Demonun ilerleyen bölümlerinde Bloom'la birlikte gardiyanları gözetleyen bir drone'un video yayınını izledik ve teknolojinin oyun içinde olup bitenlere tepki verme yeteneğini gösterdik. Bu durumda Bloom'a o ana kadar kaç muhafızın tespit edildiğini veya drone sinyal menzilinin dışına çıkmaya başladığında neler olduğunu sorabiliyordum. Son olarak, bir görevi planlarken, belirli bir plana bağlı olan, ancak ona alternatif bir hareket tarzı sunduktan sonra fikrini değiştiren farklı bir NPC ile sohbet ettim. İkinci kattaki bir balkona girmek için çeşitli seçenekleri, korumaları ortadan kaldırmanın en iyi yolunu ve güvenlik kameralarıyla nasıl başa çıkacağımızı tartıştık. Ekip seçenekleri tartışırken ve planlarını harekete geçirmeden önce hangi yolu izleyeceklerini tartarken bir soygun filminin ortasında gibi hissettim.

Neo NPC'ler, Nvidia ve Inworld AI teknolojisi kullanılarak oluşturuldu ve Ubisoft'un geliştiricilerinin kaputun altında çalışan yapay zeka ile bir anlatı deneyimi oluşturmasına olanak tanıdı. Teknolojinin kendisi aslında birkaç farklı yapay zeka uygulamasından oluşan bir yığın: bir konuşmadan metne analizör (konuşulan kelimeleri bir metin girdisine dönüştürür); Inworld AI'nin Karakter Motoru, NPC'nin nasıl davranacağını ve yanıt vereceğini belirleyen geniş bir dil modeli; daha sonra bu yanıtı alan ve sözlü bir yanıt üreten bir metinden konuşmaya programı; ve son olarak Nvidia'nın Audio2Face teknolojisi, NPC'nin dudaklarını ve tavırlarını yüksek sesle söylenen kelimelerle eşleştiren gerçek zamanlı bir yüz animasyon sistemi.

Sonuç, neredeyse bir masa üstü rol yapma oyunu oynuyormuş gibi hissettiren, konuşmayı ve hikayeyi birlikte ilerletmek için DM'nizle bir tartışma yapmak gibi bir şey.

Nvidia bu yılın başlarında CES'te daha az iddialı olsa da benzer bir demo göstermişti; bu demoda siber bir ramen dükkanında bir NPC ile sohbet ediyordunuz ve dün GTC'de bir otel lobisinde bir biyoteknoloji CEO'su hakkında meslektaşından bilgi almaya çalışan bir dedektif olarak oynuyordunuz. Deneyimlediğim üç demo arasında Neo NPC'ler en eksiksiz şekilde oluşturulmuş hissini veriyor. Bu mantıklı - ne Nvidia ne de Inworld AI oyun geliştiricisi olduklarını iddia ediyor, bu nedenle demoları daha çok konsept kanıtı gibi hissettirirken, Ubisoft'un versiyonu şirketin anlatım ve oyun tasarımı becerisinden yararlanıyor.

Elbette, Neo NPC'ler hala sadece bir prototip teknoloji demosu, bu nedenle bu tür üretken yapay zeka etrafında tasarlanan tam oyun deneyimleri hala uzun bir yol uzakta. Yine de bu teknolojiyi iş başında görmek beni uzun zamandır hissetmediğim bir şekilde oyunların geleceği için heyecanlandırdı. Doğru kullanıldığında bu tür bir teknoloji, tıpkı 2D'den 3D'ye ya da kapalı oyun dünyalarından açık oyun dünyalarına geçişte olduğu gibi, yepyeni oyun ve deneyim türlerine yol açabilir.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Yaşam Haberleri