Avrasya Tüneli’nden Ekonomiye 8 milyar TL’lik Dev Katkı Geldi
Avrasya Tüneli 2016 yılında uzun bir bekleyişin ardından hizmet vermeye başladı. İlk defa boğazın altında hizmet verecek olan bu tünel 5 yıllık süreçte beklentileri karşılamış gibi duruyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yapmış olduğu açıklama ile birlikte tünelin ülke ekonomisine yapmış olduğu katkıyı yazılı rakamlarla birlikte duyurdu. İstanbul trafiğinde önemli bir rahatlama oluşmasına yardımcı olan tünel, aynı zamanda trafiğin ciddi anlamda rahatlaması dışında ekonomik anlamda da büyük bir katkı sağlamayı başardı.
Avrasya Tüneli Sayesinde 8 milyar TL’lik Tasarruf Sağlandı
Avrasya Tüneli 2016 yılında açıldığında, günümüze gelene kadar bu uzun sürede 79 milyon adet aracın tünelden geçtiği kayıt edildiği aktarıldı. Bu trafik verileri analiz edilerek ulaşılan sonuç sayesinde İstanbul’da yaşayanların 1 saatlik zaman tasarrufu sağlayarak yollarına devam ettiği açıklandı.
Bu durum aynı zamanda daha az yakıt tüketilmesine, kaza maliyetinin azalmasına ve emisyon oranlarında ciddi azalmaların yaşanmasına neden olduğu aktarıldı.
Bakan Karaismailoğlu, yazılı olarak yaptığı açıklamada 2021 yılında sadece 25 milyon saatlik bir zaman tasarrufu sağlandığı açıkladı. Ayrıca 35 bin ton yakıt tasarrufu, 65 milyon kilometrelik kısalma sayesinde azalan kaza maliyetleri, 10 bin ton emisyon azalımın olduğunu da açıkladı.
Bakan tünelin 5 yıllık süreçte ülke ekonomisine toplamda 8,1 Milyar TL’lik bir katkı sağladığını açıkladı. 1 Ocak 2022 yılından itibaren tarifeli sisteminde tünelde uygulandığını açıkladı. Bu da tünelden gece 12’den sonra geçenlerin %50’lik bir indirimden yararlanmasına fırsat tanıdığını da aktardı.
2021 yılında tünel içerisinde kaza, yakıt bitimi ve arıza durumlarında 1 dakika 55 saniye içerisinde müdahale edildiğini, ayrıca 12 dakika içerisinde tünel trafiğinin normal seyrine döndürüldüğü de açıklandı.
50 bin tonluk emisyon sağlandığını da aktaran Bakan, bu miktarın 2 milyon ağacın yaptığı tasarrufa eş değer olduğunu da belirtmiş oldu. Ülke ekonomisi açısından bu tünelin daha verimli kullanılması gerektiğinin de bir göstergesi olduğunu söyleyebiliriz.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.