Kanadalı kamyoncular, yolları kapatarak ve Ottawa'da kaos yaratarak son aşı görevini protesto etti!
Kanada aşı kurallarını protesto eden kamyoncuların 'özgürlük konvoyu', otomobil tedarik zincirinde çok önemli bir bağlantıyı engelliyor.
ABD ve Kanada arasındaki trafiği aşı kurallarına karşı çıkmak için engelleyen protestocular, pandemi ile ilgili işgücü kıtlığı ve cips kıtlığı nedeniyle zaten zayıf olan bir otomobil tedarik zincirini daha da genişletiyor.
Protestocular Pazartesi gecesi Windsor, Ontario'yu Detroit'e bağlayan Ambassador Köprüsü'nde trafiği durdurdu, Kanada ve ABD arasında taşınan malların en yoğun sınır bağlantısı ve otomotiv tedarik zinciri için çok önemli bir arter. Kanada'ya giden trafik Salı öğleden sonra büyük ölçüde engellenmiş gibi görünüyordu, ancak ABD'ye giden şeritlerde tekrar yavaş yavaş hareket ediyordu.
Araç üretimini düzensiz hale getiren pandemi ve küresel yarı iletken kıtlığı ile mücadele eden bir otomobil endüstrisinin önündeki en son engel. Sorunlu tedarikçilerle çalışan Detroit bölgesi danışmanlık şirketi Calderone Advisory Group'un başkanı Alex Calderone, COVID yardım kredileri tükenen ve virüs salgınları nedeniyle kapanmalara maruz kalan daha küçük tedarikçilerin özellikle savunmasız olduğunu söyledi.
Pandemi sırasında "tedarik zinciri istikrarsızlaştı" dedi telefonla. "Özellikle daha küçük tedarikçiler bu tür bir darbeye dayanabilecek durumda değiller."
Calderone, Salı sabahını, maaş bordrosu yapmak için bu hafta Kanada'daki bir tedarikçiye plastik parça göndermesi gereken Michigan merkezli bir müşteriyle geçirdiğini söyledi. Köprüden kaçmak için alternatif bir rota planlıyorlardı.
Köprüden Windsor'a gelen yolu kapatan araçların çoğu, bazılarının üzerlerinde inşaat şirketlerinin isimleri olan kamyonetlerdi.
Windsor'da bir motor fabrikası bulunan Ford Motor Co., Salı öğleden sonra ablukadan bir etki görmediğini söyledi. Windsor'da bir minivan montaj fabrikası işleten Stellantis NV, durumu izlediğini söyledi. General Motors Co. ayrıca şu ana kadar herhangi bir aksama yaşamadığını, ancak gelişmelere çok dikkat ettiğini söyledi.
GM sözcüsü David Barnas, "Etkisini görmedik. Durumu izliyoruz," dedi
Etkiler henüz bu büyük otomobil üreticilerini etkilememiş olsa da, abluka devam ederse etki hızla hissedilebilir.
Parça tedarikçisi Martinrea International Inc.'in yönetim kurulu başkanı Robert Wildeboer, BNN Bloomberg Televizyonu'na yaptığı açıklamada, "Temel olarak ulaşım yollarının kapatılması durumunda, otomobil endüstrisi yaklaşık iki gün içinde büyük bir durma noktasına gelir" dedi.
Geçen yıl Detroit üzerinden yaklaşık 1,4 milyon kamyon ABD'ye girdi ve bunların neredeyse tamamı köprüden geçti.
Aşı Gereksinimi
Kanada, tedarik zincirlerini baltalayabileceği ve ekonomiye zarar verebileceği endişelerine rağmen geçen ay ABD'den gelen tüm kamyonculara aşı zorunluluğu getirdi. Hareket, aşı gerekliliklerini, karantina önlemlerini ve Kanada Başbakanı Justin Trudeau'yu hedef alan kamyoncular, çiftçiler ve asiler arasında protestoları ateşledi.
Kesinti, otomobil endüstrisinin ötesine geçti. Detroit'teki en büyük hastane zincirlerinden biri olan Henry Ford Sağlık Sistemi, personelinin yeniden yönlendirme nedeniyle bazı küçük gecikmeler ve rahatsızlıklar yaşadığını söyledi. Restoran tedarikçisi Sysco Corp., Kanada dağıtım merkezlerinden yerel restoranlara sipariş alma konusunda küçük sorunlar yaşadığını söyledi.
"Teslim edilmesi daha uzun sürüyor. Sysco CEO'su Kevin Hourican bir röportajda, bunun kısa vadeli bir durum olduğunu düşünüyoruz" dedi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.