Marshall Adaları Gemi Sicil Eleştirisini Geri İtiyor
Marshall Adaları gemi sicil yetkilisi, Birleşik Devletler hükümetinin "açık" bir gemi sicili başlatacağının duyurusunun bir parçası olarak bir ABD kuruluşunun yol gösterdiği eleştirileri geri püskürttü. Amerika Birleşik Devletleri hükümetinin geçen ayın sonlarında ABD Virgin Adaları merkezli bir "açık" gemi sicili kurmayı planladığına dair duyurusu, dünyanın en büyük üçüncü sicilini işleten Marshall Adaları'nı ve açık sicil işleten diğer ülkeleri şu uyarıda bulundu: ABD yakında bir rakip olacak.
Yeni ABD'nin açık sicil dünyasına girmesinin destekçileri, Marshall Adaları'nı ve diğer büyük gemi sicil dairelerini eleştiren bir rapor yayınladılar, düzenlemeleri uygulamadıklarını ve sicillerinde çok sayıda gemiyi gevşek bir şekilde denetlediklerini söylediler. Kuzeydoğu Denizcilik Enstitüsü'nün Okyanus Politikası ve Ekonomisi Merkezi'nden alınan rapor, özellikle en iyi üç gemi sicilini - Panama, Liberya ve Marshall Adaları - "gevşek bir şekilde uygulanan düzenlemeler ve durum tespiti ve gözetim eksikliği (ki bu) için çok büyük risk yarattı. ABD ve küresel denizcilik endüstrisi ve açık denizlerde yasa dışı faaliyetleri kolaylaştırdı."
Marshall Adaları Güven Şirketi, bu hafta bu ABD kuruluşundan gelen eleştirilere yanıt verdi.
Ancak gemi sicilini yöneten Marshall Adaları Trust Company'den bir yetkili, Marshall Adaları'nın gemi sicil işinde en iyi kayıtlardan birine sahip olduğunu söyledi.
Trust Company'de bulunan Denizcilik İşleri Komiser Yardımcısı James Myazoe, "Kendi kendine hizmet amacıyla başkaları tarafından yapılan yanlış tanımlamalar hakkında yorum yapamasak da, Marshall Adaları sicili dünyanın önde gelen kalite sicili olmuştur ve olmaya devam etmektedir" dedi. Majuro'daki Marshall Adaları. Myazoe, ifadesinin dünya çapındaki başlıca Liman Devleti Kontrol (PSC) rejimleri tarafından sağlanan verilerle desteklendiğini söyledi.
"PSC, bir gemi sicilinin hem yerel hem de uluslararası düzenlemeleri nasıl uyguladığının gerçek puan kartıdır" dedi. "Marshall Adaları, hem Paris hem de Tokyo Mutabakat Muhtırası'nda ilk 10'da yer alıyor ve art arda 18 yıl boyunca Birleşik Devletler Sahil Güvenlik Komutanlığı'nda Qualship 21 statüsünü koruyor."
Myazoe, ABD Sahil Güvenlik'in Qualship 21 programını "bayrak devletleri için ulaşılması en zor kalite rejimlerinden biri" olarak nitelendirdi.
Kuzeydoğu Denizcilik Enstitüsü'nün Okyanus Politikası ve Ekonomisi Merkezi, ABD hükümetinin açık bir kayıt başlatma kararının gerekçesinin bir parçası olarak, Amerika Birleşik Devletleri'nin "geleneksel olarak ilk üç açık uluslararası bayrak devleti rejimini desteklediğini" söyledi. Ancak, o zamandan beri çok büyüdüler. gerçek uyum denetimi için büyük ve gerçek küresel kanun uygulama hizmetleri sağlama arzusundan yoksun. Birçok açık uluslararası bayrak devleti, bugün açık denizlerde görülen yasadışı ve sürdürülemez uygulamaların çoğuna bilerek veya bilmeyerek izin verdi."
Uluslararası Deniz Ticaret Odası tarafından Ocak ayı sonlarında yayınlanan bir Bayrak Devleti Performans raporu, Marshall Adaları'nın olağanüstü uluslararası sicillerden biri olduğunu öne sürüyor. Raporda, "Marshall Adaları, Yunanistan, Singapur ve Hong Long (Çin) dahil olmak üzere en büyük bayrak Devletlerinin birçoğunun performans düzeyi çok olumlu olmaya devam ediyor" denildi.
Uluslararası Deniz Ticaret Odası web sitesi şunları ekliyor: "Tablo ayrıca, 'geleneksel' bayraklar ve açık siciller arasındaki ayrımların artık anlamlı olmadığını, birçok Avrupa sicilinin yanı sıra en iyi performans gösterenler arasında birçok açık sicil ve Japonya gibi bayraklar olduğunu gösteriyor.
Kayıt defteri "performans tablosu", kayıtların puanlarını 19 farklı kategoriye göre sıralar. Marshall Adaları sicili, 19 kategorinin hepsinde "yeşil" bir çubuk gösteren sadece 11 ülkeden biridir, yani her kategoride "pozitif bir performans göstergesi" vardır. Kayıt operasyonlarının 19 alanında pozitif olan bu gelişmiş ülkelere katılıyor: Norveç, Singapur, Bahamalar, Danimarka, Fransa, Almanya, Yunanistan, Hong Kong, İtalya ve Japonya. Amerika Birleşik Devletleri hükümetinin mevcut gemi sicili, 19 kategorinin tamamında olumlu bir sıralamaya sahip değil.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.