Sistem arızası Sabah'a bağlı Malezya Havayolları uçuşunu Kuala Lumpur'a dönmek zorunda bıraktı

Malezya Sivil Havacılık Otoritesi (CAAM), Tawau'ya bağlı Malaysia Airlines MH2664 sefer sayılı uçağın teknik bir sorun nedeniyle Kuala Lumpur Uluslararası Havalimanı'na (KLIA) dönmek zorunda kaldığını söyledi.

11 Nisan 2022 10:00 Gündem
Sistem arızası Sabah'a bağlı Malezya Havayolları uçuşunu Kuala Lumpur'a dönmek zorunda bıraktı

CAAM CEO'su Kaptan Chester Voo, "Uçuş veri kaydedicisinden (FDR) alınan ilk raporlara dayanarak, uçuş sırasında pitot-statik sistemin arızalanması nedeniyle teknik bir sorun oluştuğu belirlendi" dedi.

Pitot statik sistemi, bir uçağın hava hızını ve irtifasını belirlemek için kullanılan bir dizi hava basıncına duyarlı alettir.

Kaptan Voo, "Arıza, uçakta yanlış bir hız göstergesine neden oldu, bu da uçağın kalkmasına ve otomatik pilotunu devre dışı bırakmasına neden oldu. Buna cevaben, komuta pilotunun uçağın pozitif kontrolünü yeniden kazanmak için verdiği ani tepki doğruydu" dedi.

"Bu, kalan aletleri kullanarak kalan doğru göstergelere dayanarak, uçağın pilot kontrolü altında kalmasını sağlamak için çok önemlidir. Bu manevra sırasında, güvenlik verileri, kontrolü yeniden kazanma girişimleri sırasında pilottan ani bir girdi gösterdi" diye ekledi.

Kaptan Voo daha sonra bu manevraların hem pilotlardan gelen raporla hem de yolcuların uçakta yaşadıklarıyla eşleşen yunuslama ve irtifa değişiklikleriyle sonuçlandığını söyledi.

9 Nisan Cumartesi günü yaptığı açıklamada, "Bu düzeltici manevralar, kabinde yolcu rahatsızlığına neden olan kötü hava koşullarıyla birleştirildi." Dedi.

Pilotların eylemleri hakkında Kaptan Voo, pilotlar tarafından gerçekleştirilen ilk eylemlerin ve standart çalışma prosedürüne göre anormal kurtarma kontrol listesinin performansının yeterli olduğunu söyledi.

Bunun, ilk raporların araştırılmasına ve uçağın uçuş veri kaydedicisinden alınan verilerin incelenmesine dayandığını ekledi.

Kaptan Voo ayrıca CAAM'ın Malaysia Airlines'a, ilk tepkiyi ve sorunlara yanıt vermek için geçen süreyi vurgulamak için Üzüntü Önleme ve İyileştirme Eğitim programlarını geliştirmeyi de içeren tavsiyelerini derhal uygulaması talimatını verdiğini söyledi.

Kaptan Voo, "Bu, CAAM tarafından tüm ticari uçak operatörlerine zorunlu kılınacak" dedi.

Malezya Havayolları'na, CAAM'den gelen diğer tavsiyelerin yanı sıra, geliştirilmiş ilk eylem, tepki ve anormal kurtarma kontrol listesine uyumun güçlendirilmesi ihtiyacını zorunlu kılmak için gelişmiş bir güvenlik notu yayınlama talimatı verildiğini de sözlerine ekledi.

Bu öneriler, uçak üreticisi Boeing'den alınan arızaya ilişkin bilgilerin analizinin bir incelemesini ve bakım programını iyileştirmek için gelişmiş düzeltici eylemlerle temel nedenleri gidermeyi içerir.

Diğer öneriler, Boeing 737-800 filosu için kaydedilen uçuş sırasındaki sorunlar için rapor edilen benzer hatalara ve ayrıca pitot-statik incelemeye odaklanmak için güvenilirlik raporunun CAAM ile birlikte bir Malaysia Airlines incelemesidir.

Kaptan Voo, bu incelemenin Malezya Havacılık Grubu filosundaki tüm Boeing 737-800 uçaklarında bir prob ısıtma ve direnç testi de dahil olmak üzere tüm alanları kapsayacağını söyledi.

Etkilenen uçağın bir sonraki duyuruya kadar yere indirildiğini ve şu anda Boeing'den teknik analiz beklediğini de sözlerine ekledi.

Malezya Havayolları geçtiğimiz Çarşamba günü yaptığı açıklamada, KLIA'dan MH2664 sefer sayılı uçuşunun uçaktaki "teknik sorunlar" nedeniyle geri döndüğünü ve teknik sorunların "yoldaki kötü hava koşullarının daha da karmaşık hale geldiğini" söyledi.

Malaysia Airlines, pilotun yolcu güvenliği açısından ihtiyati tedbir olarak KLIA'ya geri döndüğünü, ancak o sırada daha fazla ayrıntı vermediğini de sözlerine ekledi.

0
0
0
0
0
0
0
👏
👎
😍
😥
😱
😂
😡
Habere Yorum Yap ( 0 )
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Keşfet