Uçak bileti satışları ilk kez 2019 dönüm noktasını aştı
Artan akaryakıt fiyatları bir engel teşkil edebilir, ancak Amerika Birleşik Devletleri'ndeki havayolu toparlanması şimdilik yolunda görünüyor.
Omicron koronavirüs varyantının gerilemesi ve pandemik kısıtlamaların hafifletilmesiyle birlikte, en iyi 10 ABD havayolundan altısının çevrimiçi satışlarından yararlanan Adobe Digital Economy Index tarafından yapılan bir analize göre, havayolu endüstrisi geçen ay bir köşeye döndü. Analize göre, Şubat ayında iç hat uçuşları için bilet satışları, pandeminin iki yıl önce başlamasından bu yana bir ilk olarak 2019'da aynı aya ait biletleri aştı.
Analizi yöneten Vivek Pandya, "İnsanların seyahat hakkındaki düşünceleri açısından bir şeylerin açıldığını görüyoruz" dedi. “Şimdi soru şu: Bu momentum ne kadar ilerlemeye devam edebilir?”
Analize göre, yolcular Şubat ayında iç hat uçuşlarına yaklaşık 6,6 milyar dolar harcadı; bu, üç yıl öncesine göre yaklaşık %6 daha fazla. Satılan bilet sayısı %4 artarken, ücretler yaklaşık %5 arttı ve genel enflasyonun gerisinde kaldı. İlk veriler, eğilimlerin bu ay da devam ettiğini gösteriyor.
Veriler, endüstrinin güçlü bir yaz seyahat sezonu olmasını beklediğine aylardır hazırlanan havayolları için iyiye işaret ediyor. Ayrıca, Salı günü JP Morgan tarafından düzenlenen bir yatırımcı konferansında birkaç taşıyıcının ifade ettiği iyimserlikle de örtüşüyor.
Konferansta konuşan American Airlines ve Delta Air Lines yöneticileri geçen hafta rekor günlük satış gördüklerini söylediler. Yatırımcı güncellemelerinde Delta, çeyrek gelirinin önceki tahminlerini biraz aşmasını beklediğini söylerken, United Airlines kurumsal seyahatin beklenenden daha hızlı iyileştiğini ve pandeminin başlamasından bu yana en yüksek seviyeye ulaştığını söyledi. American, gelirlerdeki iyileşmenin, Rusya'nın Ukrayna'da savaşa girmesinden bu yana yükselen akaryakıt fiyatlarındaki artışı "daha fazla telafi edeceğini" söyledi.
Southwest Airlines ayrıca, bu yılın ilk çeyreğinde işletme gelirinin 2019'un aynı çeyreğine kıyasla %8 ila %10 düşüşle olacağını söyleyerek tahminini iyileştirdi. Havayolu daha önce işletme gelirlerinin %10'dan 15'e düşeceğini tahmin etmişti. %.
Tüketiciler de iyimser görünüyor: Adobe analizine göre, geçen ay Haziran ve Ağustos arasındaki yurt içi seyahat için satılan bilet sayısı Şubat 2019'da satılandan sadece %3 düştü. Yine de çoğu gezgin, yaz seyahati için ayrılış tarihine daha yakın rezervasyon yapıyor.
Ancak önümüzdeki aylar için umutlar yüksek olsa da, artan yakıt fiyatlarının ve kalıcı enflasyonun havayollarını ücretleri artırmaya ve potansiyel müşterileri uçuştan caydırmaya zorlayabileceği endişesi var.
Bir danışmanlık firması olan ICF'de kıdemli başkan yardımcısı ve havayolu endüstrisi analisti olan Samuel Engel, "Yakıt etkisi ile tatil amaçlı seyahat edenler üzerindeki isteğe bağlı gelir etkisi arasında, olacak her şeyi yavaşlatacak" dedi.
Örneğin JetBlue, Salı günü yaptığı bir yatırımcı güncellemesinde, yakıt maliyetlerindeki artış nedeniyle bu yılın ilk çeyreğine ilişkin uçuş planlarını "yönlendirdiğini" söyledi. Yine de, tahminini yükseltmek için diğer havayollarına katıldı: JetBlue şimdi yılın ilk üç ayında gelirinin 2019'un aynı dönemine göre %6'dan %9'a düşmesini bekliyor. %16.
Rusya'nın Ukrayna'yı işgali, petrol fiyatlarının yükselmesine neden oldu ve havayolları için en büyük kalem giderlerinden biri olan jet yakıtının maliyetini yükseltti. Platts Jet Yakıtı Fiyat Endeksi'ne göre, jet yakıtının küresel fiyatı işgal sonrası zirvesinden düşerken, geçen haftayı bir önceki aya göre %19,5 ve geçen yıla göre yaklaşık %82 artışla kapattı.
American ve United, özellikle artan yakıt maliyetlerine maruz kalırken, Delta, Trainer, Pennsylvania'daki rafinerisi sayesinde bir şekilde yalıtılmıştır. Southwest, bu yıl tüketebileceği yakıtın %64'ünü karşılayacağını tahmin ettiği yakıt fiyatlarındaki artışları dengelemek için "hedge" olarak bilinen bir finansal strateji kullanıyor.
ABD havayolları yakıt fiyat artışlarını ücretleri artırarak karşılamaya çalışacak, bu da aylarca sürebilecek bir süreç. Endüstri analistleri, taşıyıcıların müşterilere ne kadar aktarabilecekleri konusunda genellikle sınırlı olduğunu, ancak havayolu yöneticilerinin daha iyimser olduğunu söyledi.
Salı günü JP Morgan konferansında konuşan Delta Air Lines başkanı Glen Hauenstein, hava yolunun artan yakıt maliyetlerini telafi etmek için yılın ikinci çeyreğinde ücretleri "kolayca" artırabileceğini, çünkü müşterilerin uçak rezervasyonu yapması nedeniyle normalden daha hızlı olduğunu söyledi. seyahat tarihine daha yakın. Ortalama tek yön bilet fiyatı yaklaşık 200 dolar olduğunda, havayolunun 15 ila 20 dolar arasında bir geri ödeme yapması gerekeceğini söyledi. Bir United Airlines yöneticisi, havayolunun yakıt maliyetlerini müşterilere daha yüksek ücretlerle yansıtabileceği konusunda benzer şekilde iyimserdi.
Ancak, bilet fiyatlarına kurumsal seyahat edenlere göre çok daha duyarlı olan eğlence amaçlı seyahat edenlerin liderliğindeki toparlanma ile, havayollarının fiyatları yükseltme konusunda dikkatli davranması gerekecek. Diğer seçenekler zar zor karlı olan uçuşları kesmek veya bazı havayollarının zaten yapmaya başladığı gibi uçuşları yeniden başlatma planlarını dizginlemek.
Yatırım bankası Cowen'de bir havayolu analisti olan Helane Becker, "Genel olarak büyüme yavaşlayabilir veya mevcut durumda olduğu gibi, pandemi azalmaya devam ederse havayollarının geri getireceği kapasite geri dönmeyecek" dedi. son araştırma notu.
Uzmanlar, aynı zamanda, mal ve hizmetler için daha yüksek fiyatlar ile karşı karşıya kalan bazı tüketicilerin tatilde harcayacak fazla bir şeyi kalmayabileceğini söyledi. Seyahat endüstrisi analisti Henry Harteveldt, bazı düşük bütçeli havayolları bu yolcuları hedefleyebilse de, havayollarının özellikle pandemi sırasında tahakkuk eden yüksek borçlarla ve kâr elde etmeye istekli hissedarların baskısıyla karşı karşıya kaldıklarında, ücretleri düşürmeye istekli olacaklarının garantisi olmadığını söyledi. Atmosfer Araştırma Grubu başkanı.
"Havayolu CEO'ları bugünlerde cömert bir ruh halinde değiller ve CFO'ları da öyle, bu yüzden havayollarının aksi halde görmüş olabileceğimiz ölçüde koltuk indirimi yapmasını beklemiyorum" dedi. “Uçak ücretlerini olabildiğince yüksek tutmaları için havayolları üzerinde çok fazla baskı olduğunu düşünüyorum.”
Uzmanlar, Rusya'nın Ukrayna'ya karşı savaşının nasıl sonuçlandığına bağlı olarak, havayollarının da kazançlı Atlantik ötesi seyahatte bekledikleri toparlanmayı göremeyebileceğini söyledi. Ancak yurt içi ve kısa mesafeli uluslararası seyahatler toparlanmaya öncülük etti ve etmeye devam edecek. Sektörün önündeki engellere rağmen, analistler ve havayolları güçlü bir yaz sezonuna hazırlanıyor.
Engel, "Sonunda, harika yerine çok iyi görünen bir yerel yaz olacak" dedi.
Bir havacılık veri sağlayıcısı olan Cirium'a göre, Pazartesi itibariyle havayollarının Haziran-Ağustos ayları arasında planlanan 2,1 milyondan fazla iç hat uçuşu vardı. Bu rakam, aradan geçen aylarda önemli ölçüde değişebilir, ancak şu anda 2019'un aynı ayları için planlanan uçuş sayısından sadece %8 daha düşük. Geçen yazın tarifeli uçuşları, 2019 yazına göre %16 düştü.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.